Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Fotbolls EM 2008

Kategori: Probably The Best Sport In The World

Fotbolls em är inge kul längre. Eller jag tycker inte det iallafall.
Okej Portugal åkte ut i torsdags och Sverige åkte ut för länge sedan.
Okej i Onsdags men iallafall. Sverige åkte ut mot Ryssland.
Portugal mot Tyskland. Jag hade nästan annat i förväg att Portugal kulle åka ut mot Tyskland.
De gjorde det i VM 06 då blev det 3-1 n blev det 2-3. Och det ändå kommentatorn snackade
om var att Tyskland skulle få revansch. Revansch för vad?
Aja nu ska jag komma med själv poängen för detta inlägg.
Jo det är ingen kul med fotbolls EM längre. Ryssland slog ut Sverige, det trodde jag faktist
inte. Turkiet slog utan Kroatien som var obesegrade. Turkiet som Portugal slog med 2-0.
Turkiet spöad Tjeckien med 2-3. Tjeckien är då ett väldigt
bra lag med många bra spelare. Ryssland de slog ut Holland i kvarten med 3-1. Holland
som var toppade att vinna det hela. Det var också Portugal.
Holland även de var obesegrade i gruppspelet. Och Holland det laget skulle jag kunna
nog ranka som ett av Europas bästa landslag fotboll iallafall, och att de åker ut pga
Ryssland är obegripligt.  Ikväll spelar Italien - Spanien. Två bra lag som jag hellre
hade velat se i final. Ikväll blir semi lagen klara. Turkiet - Tyskland Ryssland - Italien
eller Spanien? Tyskland är ett väldigt bra fotbollsland och jag ser gärna de i en final mot
Italien. Men det skulle inte förvånna mig om det blir Turkiet - Ryssland i final. Grekland
gjorde det för 4 år sedan. De vann det hela och i år kom de sist i gruppen.  För-VM 06 kom
de med sist. Alltså de hade bara tur 04. Men det känns som att bara för att så kommer det
bli en final mellan Turkiet och Rysskland bara för att det har gått så bra för de innan.
Men som jag har sagt ett X antal gånger nu, det
är inte kul att se Ryssland, Turkiet, Grekland och sånna lag gå vidare. Det är sånna lag
som det ska gå dåligt för. Medans Tyskland, Holland, Portugal, Tjeckien, Spanien och
Italien ska komma långt. Det är menat att Sverige ska klara sig i gruppspelet men sedan
åka ut i kvarten lr åttondels finalen. Det ska vara så att det är två jätte bra lag som ska stå
i finalen, inte två lag som bara är bra förtillfället och har tur. Visst det är kul att mindre bra
lag kommer långt med, men det blir inte kul i längden. Det är som i PL det ska vara en
tävling mellan United, Arsenal, Chelsea och Liverpool. Om något annat lag kommer in och
tävlar blir det inte lika kul. Min dröm final hade faktist varit Portugal - Holland. Men det hade
gärna varit kul att se Holland - Kroatien. Nu blir det ingen av lagen som kommer gå till final.
Så ikväll ska jag hoppas på Italien. För jag vill ha en final mellan Tyskland och Italien. Jag
skulle vilja att Italien vann EM också. De lyckades vinna VM så varför inte då EM med?
I VM 06 så var det Europas lag som var bäst. Det var Italien - Frankrike i final. Den avgjordes
på straffar, Italien vann. Italien vann pga att Zidane skallade en italienare och blev utvissad.
Det var hans sista match och då ser han till att bli utvisad och gör så att frankrike förlorar
matchen. Samma sak i CL finalen, Drogba örfilar Vidic och ser till att bli utvissad.
Chelsea hade troligtvis vunnit annars, för Drogba var en säker straffskytt och Ronaldo
missade sin så. Men det är inte heller kul när det bara är Europa lag med i en VM final.
VM 02 var bra, då var finalen mellan Brasilien - Tyskland. Brasilien vann med 2-0 . I matchen
om 3 och 4 platsen så var matchen mellan Syd korea mot Turkiet. Där kom Turkiet upp igen,
de var 4 i VM 02, men de spelar inte särskilt bra fotboll, de har bara tur.
Förra VM och EM var de inte ens med. Så när de väll är med så kanske det går bra för de
vem vet? Men nu ska jag hålla tummarna för Italien, jag vet inte ens varför. Jag tycker inte
om Italiensk fotboll ens. I serie A så muttar de bara domarna och det är ändå bara de
stora lagen som vinner. Men om Spaninen vinner så kan jag inte säga att jag blir helt
förstörd. Men att se Spanien - Tyskland i final är aldrig fel. Då får Spanjorerna spö skiten ur
tyskarna, för vilka som inte får vinna är Tyskland. Jag är så trött på deras spelar och speciellt
grisen Ballack. Visst de är  bra men det finns bättre.
Kommentera inlägget här: