Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Håkan Hellström @ Convetum 27/2 2009

Kategori: The music in my vains

Efter att jag och Linnéa slutat gick vi direkt till Conventum, eftersom den ligger typ 50-100m från min skola så var det inte precis långt.

Vi visste inte riktigt vart vi skulle sitta så vi gick till Clash Ohlssons där jag köpte batterier, vi gick även till donken för att fixa dricka till Linnéa. När vi kom tillbaka såg vi Emma och Agnes så vi satte oss med de.

När vi suttit där ett tag så kom en tjej fram till oss och sa att vi borde sätta oss på andra sidan istället, så vi flyttade. När vi satt där så gick han som varit med i fame factory med, han heter typ Andre Esteche, och sen en från typ tv 4 eller något, han frågade vad det var vi köa till då sa jag "Håkan så klart!" Jag och Linnéa fick även en grodbakelse av tjej som pratat med oss förut, helt random jag trodde fan det var något fel på den eller något. Men god var den. Mamma och pappa kom med filtar och Linnéas biljett. Filtarna var behövda, vi frös en del kan jag säga.
Det var några som öppnade dörren till den andra arenan så skit många sprang dit för de trodde det var där, men vi satt kvar och då kunde vi flytta oss så vi fick fett bra platser.
När vi suttit i kön ett tag så drog jag och Linnéa till Ica och köpte godis, och till donken för att köpa mat.
När vi kom tillbaka hade det blivit skit trångt så vi fick tränga ihop oss.
Vi satt i kön till ungefär tio i sex kanske då pappa kom och hämtade våra saker. De hade hunnit ställa upp kön då.
Klockan fem över halv sju (?) så kom insläppet, asså fyran vad alla tryckte, det var inte okej jag trodde jag skulle dö. När jag väl var framme vid ingången så kom Linnéa in före mig, men när jag väl kom in så sprang vi upp till Kongresshallen. Vi sprang fram till staketet på vänster sida längst fram.

Jag satt ner och prata med Anchi tills det var en halvtimme kvar.

Då ställde jag mig upp och dansade med Emma och Agnes till udda musik de spelade.
Lite efter åtta så började det.
Asså det var verkligen sjukt bra! Håkan är verkligen en äkta Entertainment. Jag såg verkligen skit bra hela konserten, det var inget tryck, förutom en äcklig hora som försökte komma förbi mig och Anchi, men och lyckades aldrig och en vakt sa till henne att hon skulle backa.
När han körde gårdakvarnar och skit så blev jag så chockad att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka, den är verkligen min favorit låt med honom. Han spelade även Nu kan du få mig så lätt och Hurricane Gillbert.
Jag filmade en hel del, jag tror jag filmade nästan alla låtar. Jag fick inte så många bra kort men fick en del, man fick tydligen ha system men jag visste inte det så jag hade inte med min in, men det känns ändå bra för jag hade inte klarat av att ha både den och min vanliga kamera, och jag fick ju en del bra bilder med min vanliga.
Håkan var nära publiken typ hela tiden, för det fanns som en liten scen nedanför scenen där de stod och spelade där var han nästan hela tiden och det var verkligen magiskt!
Jag hade ögon kontakt med honom typ 4gånger. Han är verkligen en gud live!
Efter konserten så hittade jag Linnéa som hade kommit typ två människor bort, vi kramade om varandra och så köpte hon ett skit fin Håkan tröja åt mig. De tog kort så det var synd att jag inte hade med mig min plånbok för då hade jag kunnat köpa en fin hood, men kanske kan beställa senare.

Jag ringde pappa och sa att han skulle komma, träffade även Max på vägen ut. Jag träffade även Täs, Lollo, Julija, Hanna, Emma och Amanda. Det var trevligt.
NA gav Håkan fyra stjärnor men sa att det var hans sämst uppträdande som recesenten sett.
Jag slänger upp en till blogg med ALLA videos från konserten och det blir 19 stycken, eller 18 låtar för en har två delar. jag tror faktist det är alla låtar han spelade. Det kommer även bilder imorgon, eller söndag beroende på när jag sätter copyrigt. Jag kommer inte lägga upp alla bilder utan några, så får ni kolla de andra på bdb, lägger kanske inte upp alla videos försig, men kan lägga upp alla helar låtar jag filmade.

Kommentera inlägget här: