Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

San Sebastian dag 2 16/8 2010

Kategori: Adventures through time and space

När jag vaknade av att klockan ringde klockan sju var det kolsvart ute och i rummet. Jag var helt säker på att mobilen visade fel tid, det kan omöjligt vara så mörkt klockan sju på morgonen i september? Men nej, klockan var sju, det var kolsvart och det var bara att masa sig upp.
När vi kom till skolan fick vi vara med på en engelska lektion, de ställde frågor till oss till exempel om Thomas var The Jetti - storfot och om det fanns många bergmän i Sverige. Sen fick vi vara med i en turismklass, som hade en liten presentation och ställde frågor, och sen var det dags för stadsruntturen. Det var dåligt väder, och kallt så den var inte allt för uppskattad. Det var galet höga vågor, vi gick nära en slagsmur del där vågorna slog in över muren så Cicci blev dränkt.  Vågorna var kanske två meter eller högre? Sjukt häftigt att se ivallavfall.


När stadsvandringen var slut fick försvann våra lärare och vi gick tillbaka till skolan där vi bestämde oss för att ta något att dricka medan vi vänta på att våra spanjorer skulle sluta. När de slutat så följde jag med spanjoren jag bodde hos och åt innan vi åkte hem och byte kläder. När vi skulle åka in för att träffa de andra så släppte spanjorens mamma av henne utan att hon sa något till mig, jag fick lite panik när stället jag skulle bli avsläppt på var sjukt folktomt men till slut kom Pernilla, en av SPI tjejerna och hennes spanjor. Jag fick nyckeln till dit jag bodde, och de trodde jag skulle hitta dit själv.
Vi mötte upp de andra vi skulle vara med och Izaro, Niccos spanjor började ringa efter Eneko eftersom jag inte kunde bo kvar hos den jag bodde hos.

Vi hade bestämt att vi skulle shoppa så vi gick runt i massa affärer och jag såg en hel del jag gillade, men köpte bara en Star Wars t-shirt. Jag följde med Emmas spanjor Amajor och innan vi skulle till hennes handbollsträning skulle vi köpa godis, och asså det såg helt magiskt ut! Mycket godare än lösgodis brukar göra.

Amajors handbollsträning hade blivit nerkortad på grund av festival firandet vi skulle på så det var bara att hitta Amajors kompisar till deras karnivalvagn. Där klädde de ut sig med hattar, konstiga kläder, stora näser, smink och allt möjligt. Vi blev sjukt snygga tyckte vi.
Karnivalen var galet kul, Emma och jag blev lite orolig eftersom det enda vi hade hört var att man skulle bli äggad. Men det blev inte som tur var utan vi gick med vår vagn i konstiga kläder, drack god öl med citron i, cola och vin, dansa och snackade med massa baskier som var mer än villiga att prata engelska. Jag hade verkligen hur kul som helst. Träffade massa härliga människor och allt var bara underbart.


Sen slutade dock inte lika bra, Emma och Amajor skulle med sin buss hem som de missa och jag behövde mina saker som var inlåsta och det blev kaos och spanjorern jag bodde hos slutade prata med mig eftersom jag skulle byta familj och de inte visste var jag var och så.
Kommentera inlägget här: