Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Lissabon dag 1&2 2-3/6 2011

Kategori: Adventures through time and space

2003 upptäckte jag fotbollsspelaren Cristiano Ronaldo och 2004, fotbolls EM i Lissabon (mitt favorit EM för övrigt) blev jag kär i det portugisiska landslaget och sedan jag såg de spela bestämde jag mig för att en dag skulle jag åka till Portugal. Något år senare lovade mamma mig en resa till Portugal och efter planeringar hit och dit i nästan fem år nu så blev det äntligen av.

Jag och mamma tog bussen till Arlanda vid nio tiden på morgonen för att ha god tid på oss på Arlanda innan vi hoppade på planet till Lissabon.
När vi var framme i Lissabon tog vi taxi till hotellet efter att ha stått i en taxikö i evigheter. Vi packade upp och tog en lite sväng ut på stan för middag innan vi utpumpade efter allt resande somnade tidigt.


Vi började dagen med att gå en härlig *host* promenad. Det skulle ta max tio minuter att gå ner till stan, istället tog det oss 40min. Vi vandrade runt i centrum, hittade en hiss som vi åkte upp där vi kunde se utsikt över nästan hela Lissabon. Vackert, vackert. Planen var att vi skulle till Castle of São Jorge och sedan till Akvariet.

Så efter en pannkaksfika tog vi spårvagnen till Castle of São Jorge. Utsikten var riktigt fin, hade dock varit roligt att se den när det var mörkt med. Det var även en intressant fotoutställning.
Efter att ha gått runt i värmen åt vi lunch där vi hittade ett par svenskar i bordet intill. Som jag lite lagom spontant började studera min framtid med.

Vi tog sedan tunnelbanan till thamnen där vi sprang runt i Lissabons största köpcentrum innan vi gick runt vid hamnen. Tills det var dags att åka tillbaka till hotellet för att fräscha upp sig och dags för middag.
Kommentera inlägget här: