Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Warhorse

Kategori: Watch it, love it, enjoy it

Igår var jag på bio och såg filmen Warhorse. Jag var väldigt skeptisk till filmen för jag hade inte riktigt fattat vad den handlade om så jag trodde det handlade om en häst i krig och att allting handlade om hästen. Jag hade delvis rätt, det handlade om en häst som var med i kriget, men man fick följa olika personer som hade drabbats av kriget på något sätt. Hästen som hete Joey bytte ägare och man fick följa de som tog över hästen.

Filmen var två och en halvtimme lång och jag grät i ungefär två av dem timmarna. Det var så hemskt att se hur brutalt det var i kriget. Det fick mig verkligen att börja tänka (vilket aldrig brukar sluta gott).
Kommentera inlägget här: