Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

14 April

Kategori: Meine leben deinem Augen

Vilken dag! Ingenting blev som planerat. Det hade varnats om snö men jag tog det inte alls med något stort allvar. Sedan ringde Tobias alarm och han informerade mig några minuter senare att det kommit snö så han fick ta bilen med vinterdäck till jobbet.


Jag hade planen att träna och sedan åka till Tobias pappa för påskfirande. Men i och med snön och Tobias tog bilen med  vinterdäck så kunde jag inte ta mig till varken träning eller Tobias pappa. Jag fick planera om dagen helt och storstädade hela huset istället.

Det snöade fortfarande vid halv fyra och det hade kommit väldigt mycket snö
med. Skottade en gång så man kunde ta sig till huset och så bilen skulle få plats på garageuppfarten. Sedan traskade jag till affären för att handla inför imorgon då jag ska göra efterätt. Även om det bara är
ca 6 km till och från affären så var hela jag täckt av svett efter skottningen och städningen. 

Att ta en dusch, packa in håret och lägga en ansiktsmask var helt fantastiskt skönt efter denna dag. Kerstin åkte till sin mormor  och ska vara där över påsk så jag passade på att äta glass till kvällsmat då jag hade noll energi att laga någon mat. Avslutade kvällen med att förbereda morgondagens efterättspaj.


Nu ligger jag på spikmattan med insmorad fötter och vetekudde på nacken. Sedan förra fredags har min rygg varit lite paj, men onsdag och torsdag har jag haft väldigt ont på ena sidan av ryggen, nacklarna och axeln. I morse när Tobias gick upp vaknade jag också och kunde inte somna om för jag hade så otroligt ont i nacken och ryggen men till slut lyckades jag. Hoppas verkligen inte att det håller i sig då jag ska röja på lek och buslandet med två små busiga barn.

Kommentera inlägget här: