Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Du wirst für mich immer heilig sein

Kategori: Meine leben deinem Augen

Jag befinner mig på ett tåg som för mig mot huvudstaden. Ikväll ska jag se ett band som har spelat den största roll i min ungdom. Det bandet jag levde och andades för, det bandet som hjälpte mig att fly undan verkligheten och all ångest som åt upp mig.

Sist jag såg de, såg jag de tre gånger på en vecka, det är sju år sedan. Min relation till bandet idag har förändrats väldigt mycket sedan jag började lyssna på de för mer än tio år sedan. Jag lyssnar väldigt sällan på de, spenderar inte all min tid fö att veta allting om deras liv.

Men det är också en delen av att gå från tonåring till vuxen. Men ändå var det ganska självklart att jag skulle gå och se de när jag fick veta att de skulle spela i Sverige. Jag har lyssnat en del på deras musik de senaste tiden och speciellt nu i veckan. Det väcker väldigt mycket känslor och jag har insett att jag saknar de otroligt mycket. Även om de inte är ett av mina favoritband längre så kommer de alltid finast närmast mitt hjärta.

 
Kommentera inlägget här: