Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Jobblistan

Kategori: Meine leben deinem Augen

Vad ville du bli när du var liten?
Delfinskötare och Veterinär och ridlärare. Det var tiden då djur var det enda.
 
Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?
Journalist, saknar den tiden liten då jag faktist skrev hela tiden. Skulle nu aldrig kunna tänka mig att vara journalist. Skulle kunna tänka mig att skriva krönikör, men har blivit alldelse för rädd för att prata med folk jag känner för att klara av att intervjua folk. 
 
Vilka var dina bästa / sämsta ämnen i skolan?
Bästa: Engelska, historia, religion, samhällskunskap.
Sämsta: Kemi, Fysik, Naturkunskap.
 
Vad gjorde du efter gymnasiet?
Pluggade grävande journalistik på folkhögskola i Hällefors. Det var inte så mycket grävande journalisitk, men fick gör två skoltidningar, det var kul! Och fick skriva för ETC tidningarna, där jag bland annat fick intervjua Lasse Holm.
 
Vilket var ditt allra första jobb?
Sommarjobb med parkarbete på min grundskola.
 
Vad har du haft mer för yrken?
Jag har delat ut tidningar, sålt artiklar på festivaler, vimmelfotograferat. Mer riktiga anställningar har jag jobbat med kundservice, servicedesktekniker och butikssäljare.
 
 
Vad går ditt nuvarande jobb ut på?
Ge kunderna jag arbetat med förstklassig service, ta hand om deras beställningar, boka transporter, se till att kundens order kommer fram i tid och utan komplikationer.
 
Vilka är dina starka / svaga sidor på ditt jobb?
Starka sidor: Flexibel, lojal, noggran. Klarar av ett högt tempo.
Svaga sidor: Lite för envis för mitt eget bästa. Blir stressad över saker jag inte kan göra något åt.
 
Nämn något som du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb?
Hjälpte en kund som felaktigt hamnat hos en kronofogden. Aldrig varit med om
någon gladare.
 
Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget?
Konditor kanske? Älskar att baka även om jag är dålig på att göra det fint så brukar de flesta tycka att det är gott.
 
Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig?
Någon typ av säljare där man behöver vara påstridig är alldelse för inteovert för det. Eller något tekniskt jobb som typ bygga eller liknande, så ointresserad och klantig för sådana uppgifter. 
 
Vad gör du om fem år?
Har en tillsvidareanställning!
Kommentera inlägget här: