Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Årets sista vecka

Kategori: Meine leben deinem Augen

Tisdag: Hade bokat in en privatlektion då jag var ledig. Så behövligt att bara få jobba med sådant som jag behöver jobba på. Fick massviss med tips på vad jag behöver öva på och hur jag ska göra med för att bli bättre. Att jag sedab fick rida min favorit Flinta gjorde ju ingenting heller. Jag förstår inte hur underbart det kan vara att rida. Hur har jag klarat mig 11 år utan detta minst en gång i veckan?
Slängde mig även ut i mellandagsrean på Marieberg vilket jag ångrade redan innan jag kommit in på parkeringen, men vad gör man inte när alla ens par byxor har spruckit? Men de höll i alla fall ett år och nu har jag i alla fall nya byxor. Något mer shoppande blev det inte men tur är väl det.

Torsdag: Efter jobbet gick jag och några kollegor på bio. Vi såg All Inclusive. Jag har velat se filmen länge, så det var kul att göra något tillsammans. Ibland gället det att rycka upp sig i kragen och komma iväg på saker fast jag vet att jag skulle kunna få ångest. Men då är det tur att man har så bra kollegor!
Filmen var rolig och det blev mycket skratt. Sverige kan faktiskt göra bra filmer som inte bara är en massa tråkiga polisfilmer.

Fredag: Jag har varit så nervös innför denna dag. Jag fick för mig för några veckor sedan att det var en bra idé att skriva upp sig på en heldagars hoppkurs. Träning på förmiddagen och banhoppning på eftermiddagen. Jag tycker det är så roligt att hoppa, men det är ändå lite läskigt. När jag var yngre skulle det bara gå fort och då var det aldrig några problem.

Jag spenderade dagen med kids, de flesta var 9år, de i min grupp var 12 eller 13 år. Och åh vad skönt med lite omväxling från att bara umgås med vuxna. Bara vara runt människor som inte har några problem i världen och som är där av samma anledning som jag, vi älskar att rida.

Ridlektionerna gick ganska bra, jag har så mycket att öva på med sits och få skänklarna rätt men åh så kul jag hade och så skönt det är när man bara kan släppa allting och bara koncentrera sig på ridningen. Hur jobbigt någor än har känts när jag åkt till stallet så kan jag lämna det i bilen på parkeringen och bara få leva i nuet när jag kliver in i stallet.

När jag kom hem på eftermiddagen tog jag en lång dusch, la en ansiktsmask och tog det lugnt. Jag blev sugen på våfflor så gräddade våfflor till kvällsmat. Att något så enkelt kan vara så gott! Brukar inte äta våfflor till kvällsmat men ibland när man är ledig får man göra undantag.

(null)

(null)

(null)

Lördag: Jag hade kvar friskvårdakuponger som skulle gå ut sista december. Jag hade tidigare tänkt lägga de på ett träningskort, men eftersom jag inte har tid med det utöver ridningen, tyskan & yogan bestämde vi oss för att åka och bowla i två timmar i stället. Det var riktigt kul och det gick hyfsat bra med. Jag vann! Vi var ganska lika alla tre. Det kändes skönt att ha mer än 1 timme på sig när Kerstin var med så det inte behövde bli någon stress men man ändå hann spela en hel del. 
(null)

(null)

Söndag: Nyårsafton, sista dagen på året. En speciell dag för många. En överskattad dag hemma hos oss. Vi gör inget speciellt på nyårsafton. Idag har jag, mamma och Kerstin sett Tjuren Ferdinand på bio, när vi kom hem tog vi en fika med glass, jordgubbar, grädde, kolasås och maränger som vi hade gjort på förmiddagen. Nu har jag precis duschat och satt på mig myskläder. Nu ska jag läsa klart min bok innan det blir dagas för kvällsmat.

(null)

(null)

(null)




Kommentera inlägget här: