Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

26 Februari

Kategori: Meine leben deinem Augen

I fredags njöt jag av solen hela dagen. Även fast jag spenderade största delen inomhus, men rummet jag sitter i har sol hela dagen. Blev på så bra humör av solen att jag köpte mig en storbukett tulpaner och en storbuktt rosor för att förgylla hemmet med. Blombuketter på sena vintern/tidiga våren är så härlig. Tobias fyller år på tisdag och vi ska ha kalas på lördag så passade på att för baka lite, blev sockerkaka, chokladsnittar och kola kakor, Tobias favoriter.
 
I lördags sken solen återigen. Vi åkte in till Örebro för att äta mddag med min familj. Jag blev avsläppt på stan för att förhandla lite förnödenheter medan Kerstin och Tobias åkte till Ica för någon aktivit där. Köpte mig ett nytt mobilskal, skärmskydd, hörlurar och ansiktsprodukter. Efter shoppandet promenerade jag runt på stan och passade på att njuta av solen och samla på mig lite pokebollar. Var en trevlig middag och jag passade på att äta lite sushi när jag fick chansen. Är inte så ofta vi får chansen att träffas allihopa ( vi var nästan alla.)

Idag har vi haft sjukstuga deluxe. Tobias har feber och jag mår dåligt deluxe, men som vanligt så är min kropp immun mot feber så kommer troligtvis få gå och må dåligt i några veckor nu. Visst feber är inte kul men att gå runt halvdålig i flera veckor är ännu värre. Bättre att vara sjuk en kortstund och sedan fit for fight.
Jag har hostat sedan i torsdags ungerfär och varje gång jag hostar så gör det extremt ont i bröstet och kroppen. Det leder också till att jag får ont i halsen på grund av hostandet. Men som tur var så mådde jag så pass bra att jag kunde åka och storhandla i alla fall då kyl och frys i princip ekat tomma här hemma. Det här med att skjuta upp saker är bra dumt. Då är det tur att jag har världens bästa pappa som kan hjälpa till att handla. 

Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan tillsammans med Tobias. Vi ska äta glass och titta på första Harry Potter filmen. Behöver ladda upp inför maj!!!!
Jag igår vs jag idag.  Hej-jag-är-pigg.
 
Kommentera inlägget här: