Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

14 Mars

Kategori: Meine leben deinem Augen

Vi har haft sjukstuga här hemma i två veckor. Första veckan var det jag och Tobias och vecka två var Kerstin sjuk, men nu är vi pigga och hyfsat friska igen förutom lite hosta. 
Förutom det så har vi fått blombud, vi skulle ta emot en bukett tulpaner i februari. Först förstod vi ingenting men sedan så föll poletten ned. På bröllopet fick vissa gäster uppdrag varje månad, vilket vi hade glömt bort lite så detta var en trevlig överraskning.

Tobias har även fyllt år, då både han och jag var sjuka så överraskade jag med lite frukost på sängen och serverade hans favoritfika. Till helgen när vi mådde lite bättre hade vi familjekalas med mera fika.
Dagen efter kalaset fick Kerstin feber, hon spenderade dagen framför tvn och jag plockade med foton til min scrapbook samt valde ut foton att framkalla. Dagen efter dök det upp ny spännande post från en bröllopsgäst. Blev vinst med 60kr på ena, sådan tur man kan ha!

I helgen hade jag och några gamla klasskompisar fika för en annan gamal klasskompis som ska ha barn snart. Så vi passade på att umgås lite, det var hur trevligt så helst att träffas och catch up. Vi ses alldese för sällan. Efter fikat åkte jag och Emma in till stan där jag blev avsläppt hemma hos Jonas och Maja. Där var Tobias som hade släppt av Kerstin hemma hos mamma. Jag åt lite mat sedan gick jag och lade mig för min mage krånglade och jag var extremt trött då jag fick magkramer mitt i natten som höll i sig några timmar. Men efter lite vilande så drog vi in till Rockbar och såg Posso Kongro och Prison Riot spela. Var länge sedan jag såg Danne spela, tror 2012 så det var riktigt kul. 

I fredags fick jag reda på att mitt vikariat inte skulle bli förlängt, men ska på en arbetsintervju imorgon så det känns bra. Jag hoppas verkligen jag hittar ett nytt jobb snart, är inte ett dugg intresserad av att vara arbetslös. Är sinnes sjukt trött på dessa visstidsanställningar, men det är så arbetsmarknaden ser ut. Men jag har hellre en visstidsanställning än inget alls. Jag och Emma ska til Stockholm imorgon och se Sum 41 (jag är så exalterad) så har tagit två dagar ledigt, känns skönt att vara ledig sådär mitt i veckan. Hade lite komp att ta ut så kompade ut lite tidigare och fick lite extra ledigt. Denna kväll har jag spenderat med att sortera kort jag framkallat och tagit igen lite serier.
Kommentera inlägget här: