Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Sum 41

Kategori: Meine leben deinem Augen

För två veckor sedan var jag och Emma i Stockholm och såg Sum 41. I 15 år har jag väntat på att få se de. Redan när det släpptes att de skulle komma till Sverige var jag sugen på att gå men inte förrän några veckor innan köpte jag biljetter.

Emma hämtade upp mig efter att hon slutade jobba och vi åt och fixade oss hos henne innan vi satte oss i bilen och körde mot Stockholm. Vi hittade faktiskt rätt på en gång, enda stället i Stockholm som jag faktiskt hittar till!

När vi kom hade de flesta gått in redan så gick snabbt och smidigt att komma in, vi såg förbandet spela 2 låtar kanske? Blev inte särskilt imponerad. Sedan väntade vi kanske en halvtimme innan Sum 41 gick på.

De var riktigt bra live, riktigt ösiga och hade fullt med energi på scenen. Men det syns att Derek är riktigt sliten, men han verkade ge 100% och att han inte kunde gå för ett tag sedan märktes inte. Setlisten var vad jag skulle kalla perfekt, spelade alla låtarna jag vill höra och blandade nya och gamla.

Det enda jag hade problem med på konserten är att folk (läs kids) inte verkar veta hur man går på konsert längre?! De verkar tro att man köper VIP för early entrence och sedan får man stå på sin plats hela konserten. Hade några 16 åriga (herregud är nästan 10 år äldre än de) småbrudar framför mig som tjata en himla massa om att jag skulle sluta när jag försökte trycka mig förbi de. Det kändes extra bra när en kille gav sin front row plats till mig då tjejerna stod typ 3 raden.
Folk kanske inte ens köar längre för att stå längst fram?!

 
Kommentera inlägget här: