Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Sweden International Horse Show

Kategori: Meine leben deinem Augen

1 december satte jag, mamma och Kerstin oss på tåget på lördags morgonen och åkte till Stockholm. Vi åkte till Solna och spenderade dagen på Friends Arena och såg matiné föreställningen på Sweden International Horse Show. Jag och mamma brukade alltid gå när jag var mindre på detta och det var verkligen en av höjdpunkterna i mitt hästgalna liv. Därför var det extra kul att få uppleva det igen, samt at få ta med Kerstin på detta. Det betyder så mycket för mig att jag för dela ett av mina största intressen med Kerstin som är lika hästtokig som jag. Innan föreställningen gick vi runt på mässan. Kerstin var stor shopparen men gjorde bra fynd, själv hittade jag mig ett par fodrade ridskor, vilket var behövligt då jag red sist var det -10 och jag trodde mina tår skulle ramla av. 
Nya inslag från när jag var liten var "Stallbacken" man fick klappa och titta på olika hästrasor, vilket var riktigt roligt, Det finns så många fanastiskt fina hästraser. Min favoritras är Haflinger och Friser, så vackra hästar. Det var även en paddock där det var lite mindre uppvisningar i.
Showen var mysig och se, det började med ponnyhoppning och de var så duktiga och så unga! Sedan blev det show och det var så härlig stämning. Shetlandsponny racet var som vanligt otroligt kul att se på, men även inslaget med Star Wars tema, Islandshästarnas uppvisning där var det bästa. Även islandshästarna under julnr var så bra. Men det var även två riktigt häftiga uppvisningar. Med fridressyr och pole ridning. Så häftigt att se och vilket samspel man kan ha med hästar.
 
 
 
Kommentera inlägget här: