Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Prag 9-11/2

Kategori: Meine leben deinem Augen

Jag släppte av Kerstin i skolan och satte mig sedan i bilen och körde till Enköping och Essi. Vi gjorde ett litet stopp hemma hos henne innan vi fick skjuts til Arlanda och vår resa till Prag började. Det var en snabb flygresa som jag som vanligt sov mig igenom. Det var enkelt att ta sig in till Prag. Vi hoppade av i centrum och gick sedan till vårt hotel som låg väldigt centralt. Efter att ha checkat in och lämnat våra väskor, letade vi reda på någonstans att äta då vi både var hungriga. Vi åt på T.G.I.F och det var så gott! Vi tog varsin god Milkshake och jag åt den bästa vegetariska burgaren jag ätit. När vi var mätta och belåtna vandrade vi runt i Prags gamla stadsdel. Det var mysigt att bara vandra runt och prata, efter att ha gått i några timmar var våra fötterna helt slut, så det var skönt att få gå och lägga sig efter en lång dag.
På förmiddagen tog vi det mest lugnt och gjorde oss iordning innan vi gick och hämtade ut konsertbiljetterna. Vi hittade även ett Hamleys som jag var tvungen att gå in och titta i, det är en av mina favoritaffärer i London. Vi gick runt lite i gamla delen och tittade lite mera och så hittade vi en trevlig marknad där Essi köpte en tavla medan jag köpte ett gosedjur till Kerstin i present. Efter att vi ätit lite lunch tog vi en guidad walking tour runt Prag. Touren var väldigt bra och guiden vi hade var rolig och kunnig. Vi stannade på ett imponerande cafe som hade den bästa varma chokladen jag druckit. Perfekt smak, konsistens och värme. När the walking tour var slut köpte vi med oss varsin creps till hotellet där vi åt och gjorde oss iordning innan vi begav oss till konsertlokalen.
Vi kom tillbaka till hotellet vid kl fyra på morgonen, vi sov någon enstaka timme innan det var dags att gå upp och bege sig till flygplatsen. På flygplatsen hittade vi ett smoothie ställe där vi åt frukost innan vi checkade in. På vägen hem hade vi en mellanlandning i Köpenhamn men båda flygen gick bra och jag sov återigen hela flygningen, vilket var väldigt behövligt efter nattens obefintliga sömn. När vi åter igen landade i Sverige blev vi hämtad på flygplatsen och fick skjuts hem till Essi där jag sedan åkte vidare hem med ett mat stopp i Västerås. 
 
Denna res är en av de bästa resorna jag har gjort. Detta var mitt tredje besök i Prag, men för första gången så tyckte jag verkligen om staden. För att vara en huvudstad så var staden väldigt lugn och trevlig att besöka, inte alls hetsig och full av folk som vissa är. Vi hade bra väder med för att vara där i februari. Sedan var konserten och hela den kvällen fantastisk.
Kommentera inlägget här: