Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Happy Halloween

Kategori: Meine leben deinem Augen

Halloween är en av de högtiderna jag faktiskt tycker om, jag vet inte riktigt varför jag tycker om det men jag tycker det är ganska härligt med läskigheter och att klä ut sig är alltid nice. Denna Halloween spenderar jag med att titta på lite skräckfilmer och först ut är Scream.
Förra året firade jag Halloween i Dublin och några veckor sedan var det Halloweenparty i Hällefors där jag var Chucky och Olivia var The Bride of Chucky. Och året innan det var jag i New York. Att fira Halloween i USA är verkligen annorlunda. Jag tittade på stora delar av den stora paraden och efter det sprang jag runt på Madamme Taussudes och blev ihjäl skrämd bland vaxfigurer. Jag har även firat Halloween på Disneyland och det är också riktigt häftigt. Jag tycker det är så synd att vi inte har någon riktig Halloween tradition i Sverige. Nu firas Halloween när som och inte på själva Halloween som överallt annars.

Kommentera inlägget här: