Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Bokenkät

Kategori: Meine leben deinem Augen

Senaste bokköp: Flyga Högt av Katarina Von Bredow & Sommar i New York av Candace Bushnell

Senaste bibblolånen: Alice in wonderland & through the looking glass

Senaste utlästa boken: Askungar av Kristina Olsson

Favorittidning: Läser inte särskilt mycket tidningar, och när jag gör det är det typ Manchester Uniteds klubbtidning.

Plats där jag helst läser: I sängen eller i en mysig fotölj med filt och tända ljus eller på ett tåg.

Så sorterar jag min bokhylla: Har ingen speciell ordning. Staplar de i olika högar i en hylla, och då har jag en med klassiska böcker, en med självbiografier, en fantasi, en ungdomboks etc.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: När jag var lite äldre lästa jag Eva och Adam böckerna och älskade de. Läste även väldigt mycket hästböcker, som till exempel Fullblodsserien, Diabolo, Stallkompisar etc. Annars har jag inget större minne på böcker jag läste när jag var lite med titel, utan kan mer minnas de om jag ser bokens framsida. Men barnen i djungeln och Barnen i vatten var några jag verkligen gillade.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Första Harry Potterboken eller

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Änglavakt och Paradisoffer av Kristina Olsson, Polis av Jo Nesbö och The Mortal Instruments serien av Cassandra Clare.
Kommentera inlägget här: