Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

21 Juli

Kategori: Meine leben deinem Augen

Då börjar vecka två av sjukdom. Var hos vårdcentralen idag och blev sjukskriven en vecka. Det är tur det för har tappat rösten helt, är lite svårt att jobba på kundservice när jag inte kan prata. Just nu tittar jag på Orange Is The New Black, två avsnitt sedan måste jag hitta något annat att titta på. Jag har dock tröttnat på att leva i soffan. Från och med i fredags har jag i princip bott här, dagarna innan bodde jag i sängen. Gjorde ett tappert försök att vara på Kubanernas fotbollsturnering i lördags, big mistake. När jag kom hem var jag super hes och i går vaknade jag upp och kunde inte prata. Tobias fick ringa både vårdcentralen och jobbet imorse, kändes som jag var 12 år och min förälder skulle ringa åt mig för att jag var för liten att ringa själv. Men fick ett läkarintyg så får se hur länge jag blir borta från jobbet. Förutom att jag inte kan prata så exploderar mitt huvud och jag klarar av att vara uppe i 5 minuter innan kroppen dör. Sjukdom suger brutalt. Det är super fint väder ute så man skulle ju kunna tro att jag passar på att sola och i alla fall njuta av solen. Men nej, åt frukost i solen i morse och efter fem minuter så dog mitt huvud.

När Tobias åkte till jobbet idag så tog jag mig en spakväll riktigt skönt och behövligt att pyssla om sig själv lite extra när jag mår ruttet. Vill måla naglarna, har varit utan nagellack i en vecka nu, rekord. Behöver även beställa nya fina lack... Måste sluta vara beroende, hoppas dock kunna köpa fina lack i Italien. Känner att jag kommer att spendera alldelse för mycket pengar på Kiko än jag egentligen borde.

Har börjat läsa en ny bok, FanGirl av Rainbow Rowell. Där har vi bok med hög mysighetsfaktor. Och det är så underbart att få läsa om "Fandom" och blir så sugen på att börja skriva igen. Det är så otroligt roligt att skriva och hatar verkligen att jag aldrig gör det nuförtiden. På tal om böcker så läste jag ut sista The Mortal Instruments för en tag sedan. Jag har längtat efter boken, men tomheten när man läser ut en bra bok, eller bokserie. Det känns som "Jaha, vad ska jag nu göra med mitt liv?"

Kommentera inlägget här: