Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Simple Plan 10 år

Kategori: The music in my vains

För exakt tio år sedan så såg jag Simple Plan för första gången. Det var andra gången jag var på en riktigt konsert. Den konserten förändrade mitt liv för all framtid. Efter den konserten blev jag för första gången riktigt besatt av någonting. Jag bytt ut allt jag hade på vägarna till intervjuer och affischer med Simple Plan. Jag tapetserade mina väggar, dörr, möbler med allt som hade något med Simple Plan att göra. Jag lyssnade inte på något annat än Simple Plan, jag pratade inte om något annat. I skolan så handlade alla uppsatser om dem.
 
Idag så älskar jag dessa fem underbara människor så otroligt mycket. Mitt hjärta verkar verkligen när jag tittar på Perfect videon för jag saknar de så mycket, nu är det snart 4 år sedan jag såg de senast. Jag har på dessa 10 år sett simple plan 6 gånger live, varit på en special showcase, skivsignering och soundcheck party. De är alltid lika trevlig och tar sig tid med sina fans. 19 februari så släpper de sin nya skiva och datum har släppts för första rundan med turné. Sverige var inte med men de har sagt att de ska komma så jag sitter mest och hoppas på att de ej ska komma till en festival (misstänker starkt Bråvalla) utan ha en egen spelning då de är som bäst. Men jag är så peppad, för jag älskar deras musik lika mycket nu som för 10 år sedan. Jag vet att många växer ifrån band de lyssnade på under tonåren. Men Simple Plan är fortfarande ett av mina absolut favoritband och jag misstänker att de alltid kommer att vara det.
 
Kommentera inlägget här: