Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Marilyn Manson @ Annexet 14/11

Kategori: Adventures through time and space

Efter att jag hade slutat jobba svängde jag förbi Maja på stan och inväntade att hon skulle sluta jobba. Vi gick och köpte med oss kvällsmat att äta i bilen och sedan begav vi oss till Stockholm. Vi gjorde ett stopp i Enköping där vi plockade upp Essi som jag inte träffat på ett par månader. Från att inte har träffats på flera år har vi minska tiden mellan vår träffar betydligt vilket är väldigt trevligt.

Det gick väldigt smärtfritt att hitta till Annexet, köra i Stockholm är inte min starka sida men nu blev det inte en enda fel körning, i Stockholm i alla fall (vi snurrade dock runt i lilla Enköping som galningar.) I Stockholm var det kallt och halt men det var ingen kö in så vi behövde inte frysa så länge. Efter att ha hängt av oss och gått på toa började konserten ganska strax därpå. (Livet är ganska skönt när man inte spenderar hela dagen till att köa och frysa ihjäl.)

Innan hade jag varit lite orolig för skicket på Marilyn Manson, jag har sett honom då han inte är hög och då har han varit jättebra, men vet att när han är hög på scen så är det mest bara katastrof. Men jag behövde egentligen inte oroa mig. Han var bra som vanligt och körde bara bra låtar. Dock hade han brutit vadbenet i början av oktober så han hade fått ställa in nio konserter och när han kom in satt han i en stol han styrde med en joystick. Där blev jag lite orolig att han skulle vara hög och bara sitta i stolen hela konserten, men efter två körde han några låtar ståendes. Han förklarade då att han brutit benet. Han hade även två personer som såg ut som läkare med munskydd, blå scrubs och gummihandskar som hjälpte honom under konserten.

Det känns så klockrent Manson att han löser sitt brutna ben och gör det till en del av showen. Även fast han inte kunde vara all over the place som han brukar vara så var han väldigt närvarande och hans röst är så underbar live, jag älskar den på skiva men live det slår mycket.

Konserten var tyvärr väldigt kort, vilket jag tror det beror på att han brutit foten. Det var väldigt synd då jag verkligen hade hoppat på en lång konsert, men jag hoppas istället att han kommer tillbaka snart. 

(null)
(null)
(null)(null)
 
 
Kommentera inlägget här: