Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Ridläger

Kategori: Meine leben deinem Augen

Min sista semestervecka spenderade jag i stallet på hoppläger. När jag red när jag var mindre hade jag minst ett ridläger per sommar och det var oftast hoppläger då jag tycker det är det roligaste. Och det var verkligen en jättekul vecka. Även om jag var äldst av deltagarna, med de flesta var 10 år så spelar det inte så stor roll i stallet då vi alla har hästarna som gemensam nämnare. Ridläraren och tjejerna som hjälper till i stallet är lite närmare min ålder med så det är fint att umgås med folk i alla åldrar.
 
Jag red Pralin denna veckan, en av de bästa hopphästarna i stallet. Hon hoppar allt som står i hennes väg. Det var den första hästen jag red på ridskolan när jag började i augusti förra året och jag tävlade henne under VM i april så kändes bra att rida henne igen. 
I början av veckan tog vi det mest lugnt på ridningen, hoppade inga höga hinder men det var väldigt bra teknik träning. Vi gjorde även en längre uteritt som var väldigt trevlig och i slutet av veckan fick vi höja lite och hoppa lite mer bana. Vi hoppade som högst 85cm och det är det högsta jag har hoppat sedan jag slutade att rida. Jag märker verkligen hur jag har utvecklats sedan jag tog upp ridningen igen, då jag tidigare har tyckte att hoppa 70cm har varit lite läskigt men nu kändes det som att hoppa 85cm var inga problem alls. 
Sista dagen på fredagen så hade vi banträning inför tävlingen på eftermiddagen. På tävlingen hoppade jag 70-75cm hela banan, det gick bra förutom att Pralin stannade framför ett hinder för att hon skulle prutta... För det kunde man tydligen inte göra när hoppar så blev ett stopp igen, får hoppas att vi att vi får en ny chans snart så vi kan ta oss runt utan ett stopp.
 
Förutom att rida så har vi gjort de vanliga stallsysslorna men även badat då det finns tillgång till pool vid ridskolan, sådan lyx. Då det var runt 30 grader hela veckan så var det skönt att kunna slänga sig i en pool när man har haft svetten rinande på ryggen och i ansiktet.
Kommentera inlägget här: