Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Bröderna bus på besök

Kategori: Meine leben deinem Augen

28-29 juni kom Douglas & London på besök och sov över. Jag och Kerstin hämtade upp de på förmiddagen, vi åkte och handlade lite frukost och jordgubbar innan vi åkte hem. När vi kom hem körde ungarna på direkt medan jag började förberedda lite för lunch. Efter lunchen åkte vi och åt glass vid bokcafet, som har den bästa och godaste glassen och sedan vidare till Hallagården där vi tittade på djuren där. Dock var inte barnen så intresserade av djuren. Deras bästa var att kasta stenar och pinnar i vatten.
När vi kom hem tog vi lite mellis och förberedda jordgubbs och rabarberpaj som vi tog som efterrätt efter maten. När all mat var upptagen blev det lite tv häng innan det var dags att gå och lägga sig. Dagen efter tog vi det mest lugnt, Kerstin åkte till sin mamma på förmiddagen men killarna tittade på film innan lunchen och efter lunchen blev det massa legobyggande då min bil inte startade när jag skulle köra hem de så vi fick vänta tills de kunde hämtas. Men inte mig emot, då jag älskar att umgås med mina vildungar.

Parken Zoo 2018

Kategori: Meine leben deinem Augen

Jag och Kerstin mötte upp mamma, pappa, Douglas & London i Eskilstuna vid Parken Zoo där vi skulle spendera hela dagen. Förra året när vi var där var det perfekt, lagom väder samt väldigt lite folk. Vi hade räknat med samma även detta år, men så fel vi kunde ha. Babblarna skulle ha tre föreställningar på Parken Zoo så det var knök fullt med folk.

Men när vi väl kom in i parken, började vi med en liten fika stund innan vi besökt "årets nyhet" Lilla Zoo som de hade byggt ut och gjort stort, så man gick runt bland mycket djur på ett stort område. Efter tittande och klappande tog vi oss en lunchpaus med pannkakor.

När vi fyllt på med energi tog vi oss en åktur med det lilla tåget som åker runt i parken. Alltid en bra hit när man har barn med sig. Sedan började vi bege oss runt parken och mina favoriter är som alltid de stora kattdjuren. Dagen avslutade vi sedan med att åka karuseller, som alltid är en hit med barnen.

Semester dag 7 & 8 21-22/6

Kategori: Meine leben deinem Augen

Sista dagen i Hamburg spenderades med att shoppa. Det var mest Tobias som shoppade men vi tittade och jag hittade mig faktiskt ett par nya jeansshorts. Efter lite lunch gick vi tillbaka till bilen och åkte till Kiel där båten hemåt skulle gå. Tobias stannade på Citti där han skulle köpa med sig några flak öl hem. Vi trodde det bara var att köpa alkohol men det var ett stort köpcenter med mat, butiker, fik etc.

Sedan åkte vi till båten, vi var lite tidiga men då behövde vi inte stressa. Vi packade upp lite och tittade lite på barnprogram innan vi gick upp till det området där barnaktiviteterna skulle vara. Vi passade även på att äta lite kvällsmat och ta lite efterätt innan barnaktiviteterna fortsatte.

När vi vaknade upp nästa dag var vi framme i Göteborg. Vi åt frukost, packade ihop och sedan fortsatte resan hem. Varken jag eller Tobias känner något behov av att fira midsommar, så vi tog det lugnt, packade upp åkte och handlade mat och gjorde ingenting speciellt.