Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Breast Cancer Awareness

Kategori: Meine leben deinem Augen

I år har jag bestämmt att jag ska i oktobermånad enbart sminka mig med rosa smink och använda rosa nagellack för att uppmärksama Rosabandetkampanjen. Att jag har valt att uppmärksamma just bröstcancer är för att jag känner folk som blivit drabbade och har bekanta som har närstående som blivit drabbade. Och just för att chansen att jag ska få bröstcancer är ganska stor och därför vill jag göra allt för att jag ska slippa få cancer.

Jag kommer att köpa mig och min familj varsit rosaband, samt köpa OPIs nagellacksbox som är framtagen just för att sponsra bröstcanceren, och även Essies nagellack. Det känns extra bra att sponsra när jag får för nya min hobby med ny fina nagellack och vet att jag inte bara har lagt pengar på mig själv utan att pengarna går till något bra.
 
Ica har även valt ut vissa produkter där de skänker en viss del till Bröstcancerfonden, och det blir så enkelt att välja just den produkten(om den är ekologisk) och så känns det bara extra bra att åka och handla.
 
Jag har tänkt att varje gång jag målar om mina naglar och varje gång jag gör en sminking kommer jag att posta en bild på min Instagram -> Doneisdone och när oktober är slut så kommer jag sammanställa allting med ett litet inlägg här.
>
Kommentera inlägget här: