Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Tokio Hotel 6/4

Kategori: Adventures through time and space, The music in my vains

Jag tog tåget upp till Stockholm där jag mötte uppe Janni på vårt hotell.
Vi gick lite på stan där jag hittade lite födelsedagspresenter till Kerstin. 
Vi fixade oss och sedan begav vi oss till Fryshuset i tid för våran check in. Där
mötte vi upp Anchi och Hanna. Det var väldigt många som inte pratade svenska vid fryshuset så det kändes som om vi var utomlands. 

Innan konserten hade vi soundcheck. Några sekunder efter vi ställt oss vid staketet så klev Tom upp på scenen och sedan resten av bandet. När de började spela Black så kom alla känslor från förr tillbaka och det gick inte bara att hålla tillbaka. Så där stod jag och tårarna bara rann nerför kinderna. Jag kände mig så otroligt löjlig och pinsam men det gick inte att hålla tillbaka. Det var extra pinsamt när jag stod längst fram och det var inte så mycket folk där.

Efter soundchecket fick vi ta gruppkort med andra fans och bandet och sedan fick vi gå ut igen för att strax bli insläppta och sedan var det bara att vänta och vänta. 

Konserten var bra, inte alls som förut, när det var stora scener. Nu stod de på fryshusets lilla scen. Samt de har helt bytt musik till musik jag inte lyssnar på och de spelade nästan bara musik från de två senaste skivorna. Men killarna verkade ha kul och Bill såg nöjd ut och log mycket.

Efter konserten mötte vi upp Essi & Rebecca och gick till en bar där vi satt och pratade, skrattade och hade trevligt. Där satt vi tills sista tunnelbanan gick och vi begav oss hem.

Dagen efter gjorde vi inte mycket. Vi hann med frukost, packade ihop och begav oss till stationen. Väl hemma gick jag hem till pappa som skjutsade hem mig.

Kommentera inlägget här: