Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

På hästryggen

Kategori: Meine leben deinem Augen

När jag var liten var jag besatt, verkligen besatt av hästar. Det började med att jag började rida på ridskola en gång varje lördagsmorgon. Det eskalerade med att det enda jag läste var hästtidningar & hästböcker, täckte mina väggar med affischer på hästar. Jag och min bästa kompis lekte nästan enbart hästrelaterade lekar.  Jag fick i princip bara häst relaterade julklappar och födelsedagspresenter som ridkläder, ridläger, ryktboxar med tillbehör. 


Jag blev sedan skötare och spenderare nästan alla dagar i stallet. Jag red även flera dagar i veckan. Varje sommar var jag på minst ett ridläger. Det var så härligt att spendera all tid i stallet, man fick massa kompisar och vissa har jag fortfarande kontakt med än idag. 


Sedan när jag var 14 var det inte lika kul längre, mitt intresse för hästar hade svalnat och mitt intresse för musik var det enda som betydde något. Så efter 7 år i stallet lade jag av. De första åren kändes det bra, jag red någon gång ibland på turridning men sedan jag blev ca 18 år har jag verkligen saknat att vara i stallet, pyssla med hästar, mocka, smörja utrustning och rida. 


Kerstin började i våras prata om att hon ville gå på ridskola och denna termin fick hon plats i en nybörjargrupp. Där fick jag även veta att det fanns platser i vuxengrupper så jag anmälde mig i en lugngrupp och det är det bästa beslut jag gjort på länge. Tisdagar har nu blivit veckans bästa dag. Det är en lättnad och frihet att få koppla bort resten av världen och bara få egentid.


Det är kul att kunna dela mitt intresse med Kerstin och jag hoppas att hon ska njuta lika mycket av stallet som jag gör. För det är en fröjd att få följa med henne varje lördag och få se hur hon varje gång utvecklas och gör framsteg varje gång. Det som var svårt och krångligt i början är nu lätt och självklart.


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: