Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

One Ok Rock @ Debaser Strand 6/12

Kategori: Adventures through time and space, The music in my vains

Efter jobbet åkte jag och håmtade upp Maja och vi begav oss direkt mot Stockholm. Resan gick fort och vi hittade till konsertstället enkelt men bara två små felkörningar, jag blir imponerad då jag hatar att köra i Stockholm och alltid kör fel, men är det i princip rakt hela vägen så borde det inte gå fel.
 
När vi parkerat så gick vi till lokalen där konserten skulle vara, men lite för lång kö och lite för kallt ute så vi satte oss i bilen igen. Efter en studn var det mindre kö så vi kom in fort. Vi hittade bra platser och förbandet Crown The Empire började spela gamska snart därpå.
jag började lyssna på de någon vecka innan mest för att kolla vad det var. Jag gilla det direkt. Dock blev jag inte så imponerad av de live, fick ganska tråkig känsla av deras live framträdanse, men de hade en bra setlist.
Sedan fick vi vänta lite till och under tiden började vi prata med några som stod runt oss. Sedan nästan prick halv nio gick de på. Alltså WOW så bra de var live. Det vae fart och känsla hela tiden. Jag kände bandets närvaro så tydligt, till skillnad från förbandet. Jag hade så otroligt roligt hela spelningen, sög med, hoppa, headbanga och körde hela konserten. Var helt slut och svett efteråt. De körde nästan hela nya plattan och några gamla hits. De körde en låt helt instrumental vilket jag tyckte var kulmoch originellt. De körde även två akustiska låtar var av i en stannade de och stod stilla ganska länge mitt i låten.
 
Sångarens röst var även bland det mest fantastiska jag har hört. Han kunde hålla ut toner hur länge som helst och rösten var så fin och stark. Det märktes verkligen vilken talanag han har när de körde se akustiska låtarna.
När man lyssnar på bandets låtar sår Takas engelska helt felfri men när han pratade mellan låtarna så hade han en gullig lite japansk accent.
 
Något somm slog mig var att det var så blandat med folk på spelningen. Jag är van vid fjortisbrudar eller mycket killar, men här var det blandat. Jag såg en del mörkhyade personer, en del i slöja, asiater, killar & tjejer i blandad ålder och föräldrar som diggade med. Att jag reagerar på detta är för att oftast när jag går på knsert är det bara vira människor översllt, det var så skönt med lite omväxling. Ävn mentaliteten var trevlig och hjälpsam. Jag får byta scen och bli insatt i J-rocken istället.
 
 
 
Kommentera inlägget här: