Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

London dag 2

Kategori: Meine leben deinem Augen

Vaknade redan vid sjutiden och var pigg. Idag var anledningen till själva resan, Harry Potter Studios!

Vi åt frukost och gjorde oss iordning innan det var dags att börja resan mot Watford. När vi kom till Euston byte vi till tåg och lyckades komma på snabbtåget som planerat. Tåget bestod nästan enbart av Harry Potter fans. När vi kom fram till Watford fick vi åka en dubbeldäckad Harry Potterbuss till studion.

Det kändes helt otroligt att äntligen få vara där! Sist vi var i London var det slutsålt så då blev det inget besök. Vi fick köa en lite stund innan vår "tour" började. Först fick vi titta på en lite film, och sedan gå och sätta oss i en biosalong där Emma, Rupert och Daniel presenterade hela Warner Brother Studios. Det första man fick se var "The Great hall", vilket var mäktigt! Sådana detaljer det är på alla props.
Vi hade en ljudguide som gjorde hela upplevelsen bättre då jag älskar behind the scenes material.

Allt som allt var det väldigt mäktigt att vara där, så kul att få se de äkta sakerna och alla detaljerna på allting. Jag tyckte det var lite rörigt hur man på bästa sätt skulle gå och kolla när man hade ljudguiden men det är en mindre bagatell! 

Jag gillade vissa saker mer än andra. Min absoluta favorit var "The Creature Shop." Sedan gillade jag även "Ministry of Magic",  "Dark Arts" och "Diagon Alley". Diagon Alley trodde jag skulle vara större, men det var fortfarande kul att få gå där. Älskade "Weasley Wizard Wheezes", hade varit kul om man hade fått gått in i affären lite med.
"Dark Arts var ganska litet, och tyckte som de ställt upp det i Norrköping var bättre, men gillade att de hade ställt upp hur alla dödsätarna sitter runt bordet i sjunde filmen, visste inte att Charity Burbage var en docka!

4. Nytt för i år var "The Dark Forest". Eftersom jag inte varit där innan så kan jag intr jämnföra med hur det var innan, men det känns som en självklar grej de behöver ha så är ändå glad att jag fick se det! WV studios har skrivit mycket om det på Twitter så jag hade fått uppfattningen att det var större än det var, så blev lite snopen. Men att få se Aragog och hans Spindelfamilj på det sättet man fick se de var ganska imponernade.

Att få se Hogwarts Expressen var mäktigt, eller ah hela perrong 9 3/4. Vi var inne i tåget och det var sinnessjukt trångt i gången, fick klastrofobi. 

Det var kul att de hade en utomhus del med. Kan tänka mig att det är mindre kul om det är typiskt Englandsväder men vi hade sol och supervarmt. Där fanns "The
Knight Bus", "Private Drive", Harrys hem i "Godricks Hollow", bron på Hogwarts, "Ford Anglian", Sirius Motorcykel och schakpjäser. De fick plats med mycket på ett inte jätte stort område. De hade byggt upp vardagsrummet på Private Drive från scenen när hela rummet täcks med brev från Hogwarts.

Vi gick runt i ca 5,5h och sedan spenderade jag väldigt lång tid i shoppen, där jag inhandlade nya t-shirts, godis, shorts & ett spel. Vid 9 3/4 införskaffade jag mig ett nytt halsband med Hogwarts vapensköld och ett par deathly Hollows örhängen. Då jag inte hade så mycket plats i resväskan så vågade jag inte köpa mera men skulle ha kunnat köpt så mycket mera.

När vi kom tillbaka till hotellet var klockan halv åtta. Vi hade då lämnat hotellet kl nio på morgonen så 10,5h senare var vi helt slut.

Kommentera inlägget här: