Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Helg

Kategori: Meine leben deinem Augen

Trots att jag slutade vid fem i fredags och började sju imorse så kändes denna helg riktigt lång, så härligt. Det är så fantastiskt att inte göra något speciellt och bara vara hemma.


Avslutade fredagen med sushi och cider till kvällsmat och efter det en avkopplande stund med ansiktsspa och läsning. Är just nu inne i ett läsflow, lyssnar konstant på ljudbok eller läser. Åh vad jag älskar det.
När Kerstin var nattade tittade jag och Tobias på några avsnitt av Desperate Housewives. Då Tobias skulle upp tidigt och jobba dagen efter lade vi oss hyfsat tidigt, jag passade på att läsa lite mer men somnade mitt i en novell.

I lördags var det dags för ridskola igen för Kerstin. De red ute den här gången, och travade på ganska mycket. Dum som jag var innan tänkte, de brukar inte trava så mycket så jag behöver inte ta med mig medicin. Men där fick jag, att jag har noll grundkondition hjälper inte heller.
Det är så kul att få vara med i stallet och borsta och mysa, skulle kunna bli skötare igen bara så man får vara med hästarna. Kerstin utvecklas varje gång och blir bara modigare och modigare varje gång, jag blir så stolt över henne.

Efter lunchen storhandlade vi inför veckan och när vi kom hem bakade vi äppelpaj. Även denna kväll efter nattning tittade vi på Desperate Housewives.

I söndags försökte jag vara lite effektiv med att städa, tvätta, vika tvätt och sorters ut kläder som ska säljas.

Så för att inte ha gjort särskilt mycket så har det känts otroligt härligt att haft helg, inte alls att den bara sprungit iväg från mig.

Kommentera inlägget här: