Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Påsken 2018

Kategori: Meine leben deinem Augen

Långfredag: Långfredagen spenderade jag hemma hos Jonas & Maja. Den nya säsongen av A series of unfortunate events. Jag laddade lite i veckan med att titta om säsong 1 och nu när jag sett säsong 2 vill jag bara läsa om böckerna. Jag gillade säsong 2 och de har tagit med lite karaktärer och händelser som händer senare i böcker nämns tidigare i serien för att ladda lite och det ska bli riktigt spännande att se hur de lägger upp fortsättningen. Det är 4 böcker kvar och jag hoppas nästan att det blir tre avsnitt per bok då böckerna på slutet blir tjockare och man får veta mer om VFD. Men det är bra att de går igenom varje bok i två egna avsnitt istället för att blanda samman allting. Just för denna serie så fungerar det upplägget bra!
Påskafton: Morgonen började med påskäggs öppning. Vi åkte till Tobias syster och spenderade dagen där. Vi gjorde inget särskilt bara umgicks. Kerstin fick ännu flera påskägg och gick även påskkärring.
Påskdagen: Jag, mamma och Kerstin åkte till Bålstad och besöte Åbergs Museumet. Det var kul att åka dit igen. Jag var där när jag var liten precis när det hade öppnat så det var kul att få se det med andra ögon. Detta var ett perfekt resemål med Kerstin. Lagom långt att åka i ett svep och roliga saker att titta på när man är där. Och roligaste var förstås Trazan-kojan. Trazan var något som verkligen fastnade. De har inte visat något på Barnkanalen så hon har inte sett något med de förutom något klipp vi tittade på dagen inna, men vi lyssnade på Electric Banan Band när vi åkte till Bålstad och i kojan visade Trazan & Banarne. Jag tyckte om det programet väldigt mycket när jag var lite så kul att hon också kan uppskatta det trots att det är från 80-talet.
Annandagpåsk: Vi har renoverat hallen hemma så det var lagom smutsigt och stökigt hemma så jag spenderade hela dagen med att städa. Det var så skönt att få bort den mesta skiten och kaoset och bara få det fint och trevligt igen. Även om det är värt att leva i lite skit ett tag för man vet att det inte är permanent så klarar jag inte av för mycket. Jag har alltså haft en väldigt bra långledighet där jag inte har gjort något särskilt utan mest tagit vara på att inte göra något särskilt.
Kommentera inlägget här: