Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

Filmer på bio

Kategori: Watch it, love it, enjoy it

Senaste veckorna har jag hunnit betav hela fem filmer på bio. Jag kan knappt minnas när jag var på bio innan dess. Först var jag och Tobias och såg den nya Star Wars filmen. Då jag tyckte att de två senaste varit apdåliga så hade jag noll förväntningar på denna film och lika bra det för jag satt mest och ogillade filmen. Det som var bra var Carrie Fisher och slutet när Luke Skywalker möter Kylo Ren. Det var väldigt många gånger som jag satt och undrade vad fan de höll på med. Det värsta är nästan att de har gjort den så modern och ska slänga in roliga lines hela tiden. Visst det fungerar för Marvel för de har det alltid. Medan de nya Star Wars filmer är så långt bort från samma stämning som de första filmerna.

Innan jag såg filmen visste jag i princip ingenting om det. Jag visste knappt att den var baserad på en bok av Agatha Christie, jag ville i princip se den för det var mycket kändisar med i den och för att trailern verkade spännande. Filmen var bra och lite klurig, även om jag förstod sammanhanget ganska fort så visste jag ändå inte helt säkert vem mördaren var innan de avslöjade det. Jag hade lite delade meningar om att Johnny Depp var med i filmen. Han spelade dock en barnmördare och att han blir brutalt mördad gjorde inte så mycket.
 
Jag och några kollegor var iväg och såg All Inclusive, jag trodde den skulle vara rolig och det var den också. Ganska lättsam film med lite djupare inslag. Jag gillar svenska filmer och denna är en sådan som visar att Sverige kan leverera något annat än polisfilmer. Visst kommer nog inte se denna igen, men det var en kul film att se på bio då jag vet att jag inte kommer se den hemma.

Jag försöker gå på bio ganska ofta med Kerstin. Dels för hon tycker det kul, men också för att jag ofta tycker att barnfilmer är bra. Jag tyckte om Tjuren Ferdinand men satt hela filmen och tänkte hur de hade tänkt göra med hela grejen där tjur fäktning faktiskt är jättehemskt. Tjurar födds upp för att slåss på en arena och sedan bli dödad. Först trodde jag inte att de skulle ta upp det alls men sedan tog de upp det lite men hade gärna sett att filmen kanske tog lite er avstånd från sådana brutaliter. Men den var rolig och både jag och Kerstin tyckte den var bra.
Kommentera inlägget här: