Zara/Nä - The Story of My Life

Vardag, musik, film, tv-serier, naglar, smink, hudvård, bakning, böcker, resor & tankar

En lista på en måndag

Kategori: Meine leben deinem Augen

1. Har du något smeknamn?
Nej det skulle jag nog inte säga. Men kallades innan för bla Orkan - för att jag sa orka hela tiden.

2. Har du något konstigt du alltid behöver göra?
Nej det skulle jag inte säga. Men om jag börjar tänka på om jag gjort något eller inte gjort något tex stäng av spisen så kan jag tänka på det hela dagen och vara helt fylld av ångest för jag inte kan komma på om jag gjort det eller inte för jag övertänker det.

3. Andra måsten?
Försöker undvika måsten för mitt eget bästa så säger nej på denna. Jag måste mycket lite saker.

4. Några lyxvanor?
Det beror väl lite på hur man ser det. Jag äter gärna dyr glass tex Ben & Jerrys. Köper ekologiskt/närodlat fast det är dyrare. Men köper också Funko Pop gubbar fast jag kanske borde spara mina pengar eller köpa något vettigare för de. Men värre än så blir det inte då jag försöker handla saker som jag har användning för vilket slutar med att jag inte handlar så mycket.

5. När ingen ser, vad gör du då?
Pratat med mig själv, sjönger med högt till musiken jag lyssnar på, dansar till musiken i hörlurarna om jag lyssnar på dansvänlig musik tex Glee. Jag dansar väldigt ofta när jag lagar mat eller bakar och lyssnar på musik.

6. Vad stör du dig på hos andra?
När folk inte är ärliga mot mig utan undviker att säga som det är för att vara snäll. Om folk har problem med saker jag säger eller gör så kan de säga det till mig istället för att ljuga för mig.

7. Vad är din sämsta sida?
Tappar lätt temperamentet. Är envis och vill gärna ha det på mitt sätt.

8. Vilken sida av sängen sover du på?
Hemma vänster sida. Jag vill gärna sov nära fönstret, men långt bort från sovrumsdörren.

9. Vad gillar du för filmer?
Tim Burtons filmer, Disney, fantasy & musikaler. Men sedan finns det inget som är så gött som att starta en lättsamfilm och bara slö kolla lite. 

10. Gråter du ofta?
Det är väldigt mycket i perioder, beroenden på hur mitt mående är. Har jag toppar inte så mycket, när det dalar så känns det som om jag kan gråta för minsta lilla. Dock gråter jag mest när jag blir arg.

11. Vad sjunger du när du står i duschen?
Sjunger inte i duschen, duschar på någon minut så hinner inte så mycket mer än det jag ska.

12. Vad önskar du dig mest just nu?
Vår och sommar. Behöver sol och värme orkar inte med kyl, grått och mörker.

 13. Vilken maträtt är din favorit?
Oj, lite varierande! Men tacos, bakad potatis, pannkaka och qorunfärslimp typ?
 
 
Kommentera inlägget här: